Musikal

Vill du stå på scen, sjunga och agera inför publik? Då passar vår högskoleförberedande musikinriktning med individuella valet Musikal just dig! Kursen heter Estetisk kommunikation 2 och 3. Kan innebära repetition kvällar, helger och lov – framförallt inför premiär!

Musikal som individuellt val åk 2 och 3 – sång, dans och teater.

Du följer musikprogrammets kurser inom Musik eller Digitalt Musikskapande – men tillvalet är även öppen för elever som går vid någon av skolans andra inriktningar. Här får du lektioner i dans och teater samt medverkar i skolans stora musikaluppsättning.

Musikal är en kurs som genomsyras av skapande i olika former där målet varje vår är vår stora presentationsvecka på Reginateatern då vi spelar upp produktionen med liveorkester inför stor publik.

scen ur musikalen Carrie, Reginateatern våren 2018.

Showcase musikal

scen ur musikalen Carrie, Reginateatern våren 2018. Foto: Jesper Eklund